Detta är en bild av mitt inre

tisdag 3 januari 2012

Ytterligare en kärringlektion

Eftersom de flesta kärringar har några år på nacken och sällan varit rädda för att jobba hårt, så har de ofta värk. Värk i kroppen. Extra kärringstatus ger värk som är mer besvärlig vid väderomslag. När lågtrycket närmar sig vet kärringen redan om det, hon känner det i sina leder. Extrem kyla och extrem värme kan också påverka värken.

En av mina vänner som är läkare sa en gång att "när man passerat 40 och vaknar på morgonen utan att ha ont någonstans, då är man död".

Han är nog förutom läkare också en kärring.

7 kommentarer:

  1. Fattar inte hur man kan ha varit död i över sju år och vara så här tjock??

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det började redan vid 35

    SvaraRadera
  3. Ha, ha, fast här är det min man som jämnt har ont, är det han som är en kärring då eller;)

    SvaraRadera
  4. Mmm visst är det så men jag vidhåller att man också måste veta när det är åska på gång annars är man bara halvkärring
    Sköt om dig

    SvaraRadera
  5. Haha... så brukar min Far också säga. Han måste vara en riktig kärring.

    SvaraRadera
  6. Klok kärringläkare.
    Jag måste blivit kärring redan som 16-åring.
    Efter mina då sönderdansade (träningsdansade hårt för Graham Tainton), benhinnor och knän, har jag alltid känt av temperaturomslag i benen. Värst är det när graderna kryper under 15 minus, då börjar det göra ont på riktigt!
    Annars blir jag arg av fullmåne och trött av blåst. Jobbigt det med, mest för omgivningen.

    SvaraRadera
  7. Kul blogg du har här!
    Jaha, det är därför man har så frbnn..t ont i ryggen! Man är inte död!!

    SvaraRadera