Detta är en bild av mitt inre

söndag 15 januari 2012

Hemmets värld är en smittohärd

Det kramas och pussas en del i den här familjen. Bacillerna som vi fått med oss från äckliga små skolkamrater och otäcka kollegor följer med hem över tröskeln och hoppar sedan mellan familjemedlemmarna.

10 åringen har spytt sedan 5 i morse. Otroligt att hennes pyttemage har något mer att kräkas upp så här ett antal timmar senare.

Resten av familjen står upp än så länge, men med tanke på att äldsta dottern, innan hon blev sjuk, betett sig som en kelig kattunge mot oss alla, så får vi väl se hur länge det dröjer innan vi ligger med en hink framför ansiktet.

8 åringens kommentar till systerns magsjuka "Det värsta med att vara magsjuk är att man inte får pussas. Det värsta med att mamma är magsjuk är att man inte får pussa henne."

Personligen tycker jag att det finns värre saker med att vara sjuk än att inte få pussas. Men man tycker ju olika.

12 kommentarer:

  1. Tycker det var jättegulligt sagt!!
    Hoppas ni andra klara er från kräkningar!

    SvaraRadera
  2. Finungar :-) Kan tänka mig att pussas skulle vara det sista jag tänker på just då.... Kram?

    SvaraRadera
  3. Huga, jag hoppas att ni snart är på benen igen!

    SvaraRadera
  4. Usch ja det finns så mycket i små barnmagar när det kommer till magsjuka. Och jag tycker som du, det värsta med magsjuka är nog inte att man inte kan pussas. Men det är nog illa.
    Krya på den lilla och hoppas ni andra klarar er!

    SvaraRadera
  5. Vilken gullig kommentar! :)
    Men kry på er alla!

    SvaraRadera
  6. Det var verkligen gulligt sagt! Hoppas du klarar dig. Och ja, jag orkade läsa alla frågorna nedan och det var många bra frågor som jag inte har bra svar på. Har försökt att kommentera här förut men inte lyckats men nu har jag gjort som Lippe föreslog och installerat Google Chrome och vips så gick det. Så nu kan jag meddela att jag har awardat dig, kolla min sida.

    SvaraRadera
  7. Usch, stackars er! Peppar, peppar så har vi i princip ALDRIG magsjuka. Senast jag hade det var för 25 år sen...lucky me.

    SvaraRadera
  8. Väldigt gulligt sagt ♥

    Jag kan komma på en hel del saker som är värre än att inte kunna pussas....

    SvaraRadera
  9. När man älskar andra människor står man inför en del dilemman. Spännande med den syn på det hela att kräksjukan stör kärleken men du har så rätt. Så är det ju. Men vet du undrar om munskydden man får sjukhus eller finns att köpa på apoteken går att pussas med? Du får fråga nästa gång du går dit för det vore väl ett bra alternativ.
    Ha en fin morgondag hoppas du får vara frisk

    SvaraRadera
  10. Tack för titten.
    Ha en fortsatt bra kväll, kanske vi hörs igen.

    SvaraRadera
  11. Hittade inte länken till pajen så jag skriver ner den som jag kommer ihåg. Superlätt i alla fall.
    Botten
    15 digestivekex, ca 200 gram
    125 g smör, smält

    Fyllning till key limepaj:
    5 äggulor
    1 burk sötad, kondenserad
    mjölk
    1 dl pressad limesaft
    Att dekorera limepajen med: 2 lime och ev. jordgubbar

    Grädda skalet i ugnen ca 8 min
    Vispa äggulorna, rör ner mjölken och limesaften. Fyll på botten och grädda i ca 15 minuter till. Låt stå kallt minst fyra timmar, gärna över natten.

    SvaraRadera