Detta är en bild av mitt inre

måndag 2 januari 2012

Det är utstyrseln som gör det. Eller?

Så besökte jag storstaden. Igen. Och jag fascinerades av alla välsminkade, välfriserade människor som gick på stadens gator utrustade i jackor som skulle tåla Nordpolenkyla och i dyrdyra gummistövlar  gjorda för lång vistelse i sank myrmark.

Längtar dessa storstadsmänniskor ut i naturen? Eller är storstadsdjungeln så kall och blöt så att denna utrustning behövs?

Själv bor jag på landet och under mina skogspromenader duger min gamla parkas från Lindex bra, likaså mina gamla tråkgröna stövlar av okänt ursprung.

Det verkar som om jag har missförstått något. Att jag liksom går omkring här och är helt felutrustad. Eller?

7 kommentarer:

  1. Kära tant grön. Läste ditt inlägg och ber att få informera dig om att det handlar om trender
    Vänliga hälsningar chefredaktören på Chic

    SvaraRadera
  2. Som exilstockholmska kan jag bara hålla med om den garanterat galna trenden där storstadsbor vill vara lite mer lantliga (i teorin) än vad de är.
    I själva verket kan de knappt se vad som är fram eller bak på en ko, inte skilja en gran från en tall och har aldrig behövt vada fram genom ett översvämmat dike.
    (Om de inte träffat på NATUREN på någon studieresa förstås.)
    Själv betraktar jag mig som halvsmåländska efter alla min barndoms skollov, långt bortom ära och redbarhet.
    Tur att jag nu flyttat hit (Småland) på riktigt!
    :)

    SvaraRadera
  3. Underligt är vad det är!!
    Och snobbigt....

    SvaraRadera
  4. Inte felutrustad, bara smart nog att ha pengar till annat :)

    SvaraRadera
  5. Jag har inte ens stövlar i skogen jag. Goretexkängor får det bli och så undviker jag de värsta pölarna. Sällan känns det heller som om det är väder för att ta fram varmaste dunjackan.

    SvaraRadera
  6. Dom e coola. De e inte du. Uppenbarligen.

    SvaraRadera
  7. Jag bor ju i "Storstaden" och modet med gummistövlar börjar klinga av nu...tack och lov!
    En föredetta kollega till mig som jobbar på röntgen sa att han märkt av detta "mode" ur medicinsk synpunkt, under 25 år så har han aldrig haft patienter med fotsvamp på vristerna, i höstas hade han tre unga damer med detta symptom, alla Hunterstövel bärare!
    Gott Nytt och Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera