Detta är en bild av mitt inre

onsdag 11 augusti 2010

4 timmar

I 4 timmar ska jag vara ensam hemma. 4 timmar egen tid i mitt eget hem. Det har inte hänt på hela sommaren. Ingen man som snickrar och snackar runt. Inga barn som fladdrar framför mina fötter. 4 rara timmar.Men vad ska jag ägna mig åt? Morgontidningen är läst. Kaffet urdrucket.

Jag borde städa. Men det är som att slösa bort denna dyrbara tid. Minns när barnen var riktigt små. Hur jag längtade efter att få en andningspaus. När jag väl fick det vid något tillfälle då ställde jag mig att stryka. Jag som hatar att stryka. Hade inte kraft nog att göra något totalt onyttigt. Till det kan behövas energi.

Jag tror jag ska ta mig en påtår. Och fortsätta fundera. På allt och ingenting.

8 kommentarer:

  1. Läsa böcker, bloggar en tidning? Ta ett fotbad? Sova en timme? Slå in julklappar? Baka nåt smarrigt där du ensam får slicka skålen (jaaaa!) Oavsett, ha 4 fina timmar :-)

    SvaraRadera
  2. Att göra ingenting låter bra!

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara sitta och glo på bilarna som åker förbi... Hur kul är det? men man rensar hjärnan faktiskt.

    SvaraRadera
  4. Lyx att få vara med sig som sällskap!

    SvaraRadera
  5. Att fundera på allt och ingenting är viktigt att göra ibland!

    SvaraRadera
  6. Det är en konst att göra precis ingenting.

    SvaraRadera
  7. Att bara sitta och göra ingenting är nog att leva i nuet - och det ska ju vara bra, har jag hört

    SvaraRadera