Detta är en bild av mitt inre

lördag 14 augusti 2010

Kärringpoäng

Det är 28 fuktiga grader utomhus. 30 grader i köket. I köket där jag står och förbereder morgondagens lunch för cirkus 12 personer. Potatissallad, kallskuret, örtagårdssås, västerbottenpaj, morotskaka, kladdkaka. Plus lite annat.

Trodde att jag hade hyfsat koll på läget. Det mesta är inhandlat. Det yngsta barnet är hos en kompis efter viss övertalning.

 Men jag hade inte räknat med att mannen skulle befinna sig på annan ort hela dagen, att det skulle vara så varmt, att den äldsta dottern (vars födelsedag ska firas i morgon) prompt ville vara hemma med mig och "hjälpa till". Hennes hjälp innebär att hon springer framför mina fötter, flaxar med sina armar och frågar "vad ska jag göööraaa?"  Jag hade inte heller räknat med att en ingift släkting på makens sida hör av sig och säger att de tar med sig ytterligare 2-4 gäster i morgon. Puh.

Som grädde på moset har jag lyckats bränna upp motorn till torktumlaren och måste därför när det är torkväder tvätta hysteriskt.

Men snart är allt ändå klart. Och det vill jag ha kärringpoäng för. Även om jag inte klarade överkursen. Att göra allt med ett leende. Förresten tror jag inte att kärringar ler så ofta. Det ligger inte för dem.

5 kommentarer:

  1. Du får 50 extrapoäng. För det fräcka tilltaget att ta med sig oinbjudna gäster får du ta ett steg tillbaka, andas 10 djupa andetag och inhämta ytterligare 20 poäng

    SvaraRadera
  2. Shamrock, stort tack. Nu kanske jag klarar av morgondagen.

    SvaraRadera
  3. Du får 100 KVINNOpoäng av mig för att du är så underbar som du är :-)

    SvaraRadera
  4. Jag ler... igenkännande!
    Visst är vi duktiga, vi tanter. Klarar allt trots motgångar. Hoppas ni alla hade roligt idag.
    Grattis till dottern!

    SvaraRadera
  5. Vi kärringar ler ALDRIG! Tro mig.

    SvaraRadera