Detta är en bild av mitt inre

måndag 23 augusti 2010

Svett

Svartvittsvartvittgråttsvartcerisesvartvittgråttgråttsvart. Så ser innehållet i min garderob ut. Och så lite grönt. Och så nyinköpta dyra tröjor i ljust turkos och petroleum. Idag kom jag ihåg varför jag mest använder svartvittgrått. Därför att då syns inte SVETTRINGARNA så tydligt. Jag hatar svettringar. Det är en av fobierna som stannat kvar hos mig. Svettfobin. Och eftersom jag tänker på att jag inte vill svettas så gör jag så klart det. Under ena armhålan. Jag kan inte ens svettas symmetriskt!

För att muntra upp min måndag iklädde jag mig en petroleumgrönblå tröja. Det tänker jag inte göra om. Inget färglatt på denna kropp mer. Någonsin. Såg hur tyget mörknade under ena armen. Fick äckelkänslor. Tryckte armarna mot sidorna för att dölja det otäcka. Ja. Dumt. Så klart att jag svettades ännu mer.

Funderar på att lotta ut dessa tröjor. Någon som är intresserad?

10 kommentarer:

  1. Kan säga att all fobi jag har haft mot svett försvann när vi var i Florida... Där fullkomligt rinner svetten som värsta niagara på ALLA!!! Ingen bryr sig om den andre är svett. En befrielse helt enkelt!

    SvaraRadera
  2. Åh, turkos och petrol som är så fint...men knappast st. 44... Det finns nåt på apoteket som hjälper, BATS? kanske? Jag svettas också, men ser att alla gör det så jag orkar inte bry mig mer.

    SvaraRadera
  3. Har en vän som har samma problem, svettas oxå under bara den ena armen.. Hon brukar tejpa fast ett litet trosskydd där..

    Tyvärr så är min garderob svartsvartsvartsvartröttsvartsvartsvartrosa, så jag tror nog jag får tacka nej till ditt erbjudande.. :-)

    SvaraRadera
  4. Hm, jo du har ju verkligen sålt in dina svettiga tröjor fint. Turkos är annars fint.

    SvaraRadera
  5. Trosskydd under armen, skulle jag aldrig kommit på själv.

    Bats brukar vara bra sen finns det nåt som heter "absolut torr" på apoteket (det ska vara ännu bättre)

    Annars får du väl gå med den svettiga armen upp så att det vädrar och inte bildas någon svett

    SvaraRadera
  6. Som den forna svettdrypare jag var ( då innan jag var kärring ) vill jag härmed meddela att jag lät operera mig, så nu har jag fula ärr i armhålorna....men inget svett. Trots detta så klär jag mig helst i svart.
    Svart och torr!

    SvaraRadera
  7. Intresserad

    Tvättsåpa funkar!

    SvaraRadera
  8. Botox, den nya tidens superdeo. Förutom rynkskrynkel så används det som svettbehandling. Tror du det kan finnas på närmsta vårdcentral o ingå i högkostnadsskyddet? ;)

    SvaraRadera
  9. Tack för alla tips. Absolut torr har jag faktiskt testat när jag var yngre och ännu mer fobisk. Får väl behållas mina tröjor och använda starka kemikalier på huden...

    Daniel, tror att du skulle vara fin i turkos, kanske jag skickar en tröja i alla fall...

    SvaraRadera
  10. Det går även att köpa tröjor på cyxi.se som stoppar svetten att tränga igenom. Dom är mycket bättre än trosskydd.

    SvaraRadera