Detta är en bild av mitt inre

lördag 28 augusti 2010

Det går fort..

..att bli gammal. Förra året fick jag vid ett par tillfällen visa leg. på systemet. I går när jag var hos optikern frågade han om jag ville komplettera mina linser med ett par progressiva glasögon.

1. Jag vill ha linser för att slippa glasögon, PUCKO, tänkte jag.
2.Progressiva glasögon behöver man när man är äldre. Är det det du menar, ATT JAG SER GAMMAL UT??!!! Tänkte jag.
3. Men jag höll god min. Eftersom jag behövde hans hjälp att få ut den ena linsen.
4. Jag ska verkligen försöka att snabbt ta mig ur denna ålderskris. Det är urfånigt att krisa över ålder. Alternativet till att åldras är ju att dö och det är jag inte särskilt sugen på. Just nu.

6 kommentarer:

  1. Jag hade inga glasögon, gick in till optikern och vips hade jag glasögon. Progressiva i 3 skikt. Då blev jag gammal på en halvtimme- slå det om du kan.

    SvaraRadera
  2. Jag har progressiva, tack-gode-gud! Tidigare fick jag ta av mig de jag hade nära jag skulle läsa nåt på nära håll, skitjobbigt! Men jag är inte gammal, inte ens på en endaste åldersfläck!

    SvaraRadera
  3. jag tycker du verkar vara fixerad vid detta att vara en äldre kvinna...

    SvaraRadera
  4. Det går in i helsike fort, åren. Men det är ju härligt att äntligen ha blivit vuxen. Livet leker!

    SvaraRadera
  5. Ålder är bara ett ord, ena dagen känner man sig som åttio och en annan dag som tjugofem, så varför noja över ett ord.
    Det är bara att gilla läget.

    SvaraRadera
  6. ålder är - faktiskt - inte bara ett ord - ålder har en innebörd - en innebörd inte att förakta...

    SvaraRadera