Detta är en bild av mitt inre

torsdag 19 augusti 2010

Citat jag minns..

från de senaste dagarna.

"Det är dumt att säga att en fröken är sträng. Det beror väl på klassen om hon är sträng eller inte" Min sjuåriga dotter efter första skoldagen.

"Mamma, du har häxhänder och änglahår" Sjuåringen igen. Och det är precis sådan jag är, en änglahäxa. Sursötbesksalt. Beroende på dag och humör.

"Du älskar mig alltid. Även när du är arg." Min kloka nioåring.

"Vi behandlar alla olika. För varje människa har olika förutsättningar. Men varje människa har lika värde" Förkortad version av ett längre citat av Lars Ohly.

" Vad mycket mygg det är.Kan man inte ringa Anticimex så att de tar bort myggen? De tar ju bort getingbon." Sagt av en kollega som nog aldrig varit längre norrut än Stockholm och inte vet ett skvatt om besprutningstillstånd och hur mycket mygg som anses vara outhärdligt mycket. Till hennes försvar kan jag säga att för att vara Sörmland så är det väldigt mycket mygg just nu.

"Jag är vacker. Och du är världens bästa mamma." Den nioåriga dottern.

4 kommentarer:

  1. Man behöver skriva ner godbitarna :-) annars glömmer man...

    SvaraRadera
  2. Å vad duktig du är som sparar det barnen säger,hmm har inte jag gjort.

    SvaraRadera
  3. Ungar bjuder på en hel del pärlor.

    Även om maken säger att vi är på Norrlands sidan om Dalälven tycker jag att jag hamnat i södra Sverige. Här kan jag säga att det har varit gräsligt mycket mygg även i stan. Det var det aldrig i staden vid fjällets fot som alltid kommer att vara hemma.

    SvaraRadera
  4. Man kan ju alltid hoppas att barnen kommer att fortsätta vara så där förståndiga, även upp i tonåren. Jag skulle gärna vilja höra en 15-åring säga att hon är vacker, att mamma är världens bästa och har änglahår. Sug på karamellerna så länge det går!

    SvaraRadera