Detta är en bild av mitt inre

fredag 27 augusti 2010

Lyd mig

Lyd mig nu. Ni hör det inte, men jag pratar med djup bestömd röst. Kärringar behöver inte linser. Kärringar behöver inte linser. Ty jag satt hos optikern. Med en fåfäng förhoppning om att slippa mina glasögon. Och med blinkreflexer som du icke kan föreställa dig. Detta besök slutade med att jag måste komma tillbaka till optikern. För att bevisa att de linser som det tog nästan en timme att sätta iiii ögonen även kan tas ur. Av egen hand. Utan hjälp av en optiker. Snälla säg nu att jag har en ålderskris, att den går över och att det är helt okay att bära glasögon livet ut. Snälla!

10 kommentarer:

  1. Det är helt ok att bära glasögon! O så snyggt sen!

    SvaraRadera
  2. jag har opererat ögonen...så nice!

    SvaraRadera
  3. Funderar på Suzans lösning, är skitless på linser, glasögon o numera även plusglasögon. Tänkt be maken jobba övertid för att finansiera projektet, har lovat att i gengäld alltid se honom ;)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det är coolt och lite creddigt med glasögon. Jag ska också skaffa glasögon när jag blir stor

    Min sambo har läsglasögon med låg styrka bara för att vara tuff. Sen börjar han må illa och är inte så tuff längre

    SvaraRadera
  5. Är man kärring SKA man ha glasögon. Jag fick mina för nåt år sedan och då blev jag kärring. Operation skulle jag bara göra om de söver mig och de envisas ju att göra ögonoperationer med pat. i vaket tillstånd

    SvaraRadera
  6. Glasögon är snyggt!! Finns ju en uppsjö av coola bågar. Klart du ska ha glasögon...välkommen i gänget :-)

    SvaraRadera
  7. Men glasögon är ju snyggt! Jag har flera par, bland annat ett par röda :-) Jag tycker verkligen att vi ska träffas, fast på tu man hand om du vill :-) däremot kan jag inte alls lova att jag(?) skulle inspirera dig.
    PS. det är ett litet helvete sen att råka somna med linserna kvar...

    SvaraRadera
  8. I många år kisade jag mig genom livet. Det fungerade hyfsat. Glasögonen smögs upp på näsan när jag gick på föreläsningar, tittade på TV eller bio. Men sedan hjälpte inte kisandet. Jag missade att heja på folk, tog fel buss m.m. Så då blev jag en glasögonorm på heltid. Visst, det kan vara snyggt med glarrer. Det är bara att jag är less på dem, de immar igen, min bistra blick syns inte lika bra. Om jag hade råd skulle jag operera dem.

    Fru Venus, en vacker dag kanske jag vågar träffas IRL. Grejen är att jag tar mig bäst ut i skrift. Är rätt så tillbakadragen och blyg i nya sammanhang.

    SvaraRadera
  9. Men vi är ju inte nya, vi är ju gamla bekanta här redan! Fråga Shamrock, det gick jättebra att träffas :-)

    SvaraRadera
  10. Jag har både glasögon och linser. Trivs faktiskt allt bättre med glasögonen så det händer faktiskt att jag visar mig med dem bland folk.
    Ålderskrisen går över men det kan ta tid. Jag insåg just att jag kan fira guldbröllop med min Gubbe (när jag är 90), då fick jag nästan ålderskris åt andra hållet: Är jag inte äldre än så?

    SvaraRadera