Detta är en bild av mitt inre

måndag 23 augusti 2010

Kärring?

Natosh tycker att jag inte varit så kärringaktig av mig på sista tiden, förutom min motorvägsfobi. Vet inte om den fobin är kärringaktig, kanske är det så.

 Men att jag i bloggen blivit mindre kärringaktig har hon rätt i. Och vet ni varför? Jo, fenomen av olika slag studeras bäst och mest noggrannt av de som är objektiva, som står lite utanför. Men detta med att bli kärring står jag inte utanför längre. Jag blir mer och mer kärringlik. Vilket ju var mitt mål. Men då kan jag inte titta på fenomenet utifrån. Plus att jag har fått en släng av ålderspanik.

Funderar på att bli en patetisk wannabee20åring i stället. De första stegen är redan tagna. Jag har gjort blonda slingor. I garderoben hänger en cerise munkjacka. EN CERISE MUNKJACKA! Det går rejält utför med den här kärringen.

2 kommentarer:

  1. Det åländska kärring låter lite vackrare, en kvinna som är en kär :-) Vet du, man kan vara kärring i slingor och cerise jacka, som jag tror att du passar skitbra i! Jag lär ska vara en ragata i rött!? *asg*

    SvaraRadera
  2. Om man betänker att alternativet till att bli äldre är att vara alldeles död så tycker jag nog att kärring är helt ok att vara.

    SvaraRadera