Detta är en bild av mitt inre

torsdag 19 augusti 2010

sms

Min vän A gillar att skicka sms. Men hon ser rätt så kasst. Hon har läsglasögon, som hon aldrig använder. Ibland förstår jag inte ett ord av vad hon skriver. Vissa sms är lite lättare att förstå. Som det jag fick senast. "Har ätit en nacka utan pålägg men jag Har gått en påsk promenad". Nacka förstod jag men vad påsken har med det hela att göra har jag svårare att förstå. Är det någon som tror mig när jag talar om att hon är svensklärare? Det är faktiskt sant.

10 kommentarer:

  1. HA HA HA...tror inte hon vill att hennes elever ska få reda på det.

    SvaraRadera
  2. ha ha - jag måste alltid kolla mina SMS för det brukar bli de konstigaste ord när telefonen själv får välja

    SvaraRadera
  3. Jag är ganska säker på att hon gått en RASK promenad, ser så ut på bokstavsurvalet på tangenterna :-) Hoppas hon inte messar elevernas föräldrar *asg* Du jag tror att du måste fundera på att ändra det här med snygga och fula i ditt umgänge igen... ;-) Enligt dig låter det som om jag är vacker på insidan, men jag vet att jag är ful som stryk på utsidan... Men det är väl insidan som räknas!? :-D

    SvaraRadera
  4. Fru Venus, jag struntar i folks insidor. Jag är otroligt ytlig. Men har upptäckt att alla jag umgås med har något vackert, leendet, ögonen, näsan, fötterna, hårfästet eller något annat. Perfekta människor däremot har jag svårt att tåla.

    SvaraRadera
  5. Det sista var en helt underbar kommentar!

    SvaraRadera
  6. Hon kanske inte hann med den där promenaden i påskas och avverkade den i dag i stället.
    Det måste bero på dom där pyttesmå tangenterna att det blir knas. Själv väljer jag att skriva bokstav för bokstav när jag sms:ar.

    SvaraRadera
  7. Sms är liksom ett helt annorlunda språk. Mina och barnens ok hade gått iväg som öl så länge att vi bestämde att det nog var synonymer.

    SvaraRadera
  8. Har hon en mobil som på bilden är det dennes fel. Mobben suger, jag har en sån på jobbet =)

    SvaraRadera
  9. Selma, öl och ok låter som mycket bra synonymer. Haha.

    Sus, japp hon har en sådan mobil som den på bilden. Jag också. Den är inte bra.

    SvaraRadera