Detta är en bild av mitt inre

söndag 29 augusti 2010

Minne

Det är mycket jag glömmer.

  • Handla hushållspapper
  • Vad folk heter
  • Smörja fötterna
  • Att ladda mobilen
Och mycket mycket annat. Men annat minns jag väl. Tittade in hos Anna (en av mina följare ochjgaorkarintelänkajustnu) och såg en fin skärbräda. Med mönster på. Ett mönster som jag minns. För i en karott med samma mönster brukade min bonusmor förvara stekt inlagd strömming. Det var gott. Sådant minns jag. Medan familjen får vara utan hushållspapper ännu en dag...

3 kommentarer:

  1. Ha ha, och hur viktigt är hushållspapper på en "viktig-skala"? ;-) MEN, det är jobbigt att glömma smörja fötterna...

    SvaraRadera
  2. Åh! Picnic-serien tror jag! Jag har ett fat och en liten skål, jättefina tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Picknickserien, precis. Och som mycket annat så fattar jag först i vuxen ålder att det var riktigt snyggt.

    SvaraRadera