Detta är en bild av mitt inre

söndag 29 augusti 2010

Minne del 2

Det sägs att den som har dåligt minne ska ha minnesregler. Och att man ska associera. Jag t.e.x har svårt att komma ihåg namn. Och försöker då associera. Ett exempel:

En kvinna presenterar sig som Lisa. Jag försöker tänka om jag känner någon Lisa sedan tidigare. Och det gör jag! En gammal släkting som jag inte sett på länge. Undrar vart hon bor nu. Flyttade inte hon? Men hennes dotter Lena bor nog kvar i Göteborg. Göteborg. Dit vill jag. Och träffa min kära vän B. Men kvinnan framför mig liknar inte min gamla släkting. Hon liknar mer Maria. Min f.d kollega som nu bor i Blekinge. Jag borde verkligen höra av mig till henne, det var så länge sedan. Faaan! Vad hette människan nu? Var det Lena? Eller Blekinge? Kan man heta Blekinge?

Om man ska använda sig av associationer då ska man nog hålla dem mer i schack än vad jag gör....

6 kommentarer:

  1. Ha ha :-) Jag tycker att du ska satsa på att kalla folk för "Du", det blir alltid rätt :-D

    SvaraRadera
  2. Fru Venus, dig tycker jag om. På riktigt.

    SvaraRadera
  3. jasså - du är akademiker - nu har det framkommit...

    SvaraRadera
  4. förlåt - det var visst under inlägget 'lön' som ovanstående kommentar skulle ha hamnat - om den hade hamnat rätt...

    SvaraRadera
  5. Marianne, akademiker och akademiker. Men ett gäng högskolepoäng har det blivit genom åren.

    SvaraRadera
  6. I love you!!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

    SvaraRadera